Friday, March 9, 2012

ඔබේ සියලු ජෝතිෂ්‍ය කටයුතු ගොබෙල්ස් න්‍යායෙන්!



අනාවැකි! වසර සිය දහස් ගනනකට පෙර සිට පැවත එන ශාස්ත්‍රයන් සමූහයකි. සිදුහත් කුමරුන්ගේ, ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ ඉපදුනු කාලයේ පටන්ද සමහර විටෙක ඊටත් පෙර කාලයේ සිදුවීයැයි විශ්වාස කරන ජාතක කතාවලද අප්‍රමාණව අනාවැකි දක්නට ලැබේ. මේවායෙන් සමහරක් නිසා සිදුවූවායයි කියන විනාශයද අතිමහත්ය. උදාහරණ ලෙස ජේසුස් වහන්සේ මැරීමේ අදහසින් බිලිදුන් ඝාතනය, පණ්ඩුකාභය කුමරු මැරීමේ අදහසින් රටේ සිටි දරුවන් මැරීම ආදී සිද්ධීන් විශාල ප්‍රමාණයකට මෙම ශාස්ත්‍ර අනියමින් වගකිව යුතුය.

තමාට විස්තර කල නොහැකි, අද්භූත- එමෙන්ම නවීන විද්‍යාවෙන් තහවුරු කරගත නොහැකි- සංසිද්ධින් සදහා හේතු සාධක සෙවීමේ කුහුලක් ස්වභාවයෙන්ම මිණිසාට ඇත. මෙම ශාස්ත්‍ර බිහිවූයේ එම හිස්තැන පිරිවීම සදහා විය හැකිය. අත්ලේ රේඛා පරීක්ෂා කිරීම, දේහ ලක්ෂණ පරීක්ෂා කිරීම,.... ආදී වශයෙන් කියනු ලබන ශාස්ත්‍ර අතුරින් වත්මනෙහි වඩා ජනප්‍රිය වන්නේ ග්‍රහ ලෝකවල පිහිටීම/බලපෑම මුල්කරගෙන පවතින ජෝතිෂ්‍යයයි. 100%ක් විද්‍යාත්මකව තහවුරු කල නොහැකි වුවද අනෙකුත් ක්‍රම හා සැසදීමේදී ජෝතිෂ්‍යය, තර්කානුකූලව ගොඩනැගී ඇති "ශාස්ත්‍රයක්" බව කිව යුතුමය. උදාහරණයක් ලෙස යමෙකුගේ අත්ලේ රේඛා, දෙදෙනෙකු විසින් වෙනවෙනම පරීක්ෂා කලහොත් ලැබෙන අපගමනයන්, දෙදෙනෙකු විසින් සාදන කේන්දර පිටපත් දෙකක වෙනසට වඩා ඉතා විශාල බව අත්දැකීමෙන් අපට කිවහැකිය. මූලික වශයෙන් ජෝතිෂ්‍යයේ පදනම එසේ වුවද යම් අයෙකු සම්බන්ධව ප්‍රකාශ කරන "අනාවැකි" නිවැරදි නොවේ. එක්දහස් නවසිය හැත්තෑ ගනන්වල කොවූර් ප්‍රමුඛ හේතුවාදීන් ඉදිරිපත්කල අභියෝගයන් පිලිගැනීමට අද දක්වාම ජෝතිෂ වේදීන්ට නොහැකිවී ඇත්තේ තම මතය තමන්ට හෝ විශ්වාස නැති නිසාදැයි සිතේ. ‍

කෙසේ වුවද මා ලිපියෙන් අවධාරණය කිරීමට උත්සාහ දරණ කාරණය මින් මදක් බැහැර වූවකි. එනම් ප්‍රසිද්ධ ජෝතිෂ්‍යවේදීන්ගේ අනාවැකි සහ ඔවුන්ගේ ක්‍රියා කලාපයන්ය. මෙහිදී මා "ප්‍රසිද්ධ" යනුවෙන් අදහස් කරන ලද්දේ පුවත්පත්, විද්‍යුත් මාධ්‍ය ආදියේ පිහිටෙන් පිම්බී, අද රජයේ ඉහලම තැන්වල වැජඹෙන්නන්ගේ ඇගේ එල්ලුනු ජෝතිෂ්‍ය කූඩැල්ලන් ගැන මිස කේන්දරයක් බලා කීයක්හරි සොයාගන්නා මිණිසුන් ගැන නොවේ. (ජෝතිෂ්‍යය විශ්වාස කරන්නන්ගෙන් කීයක් හෝ අයකරගැනීමේ වරදක්ද මා දකින්නේ නැත) ."මීලගට බලයට පත්වන්නේද තවත් රාජපක්ෂ කෙනෙක් බව" පසුගිය දිනෙක පුවත්පතකින් ප්‍රකාශ කලේ මෙවැනි අමනයෙකි. මොවුන් කරන්නේ හුදෙක් විවෘත කිරීමකට නැකතක් සාදාදීම පමණක් නොවේ. ශාස්ත්‍රයේ පිහිටෙන් ඉහල අතු අල්ලාගෙන මහජන මුදල් කොල්ලකෑමත් තම (කැළෑ) පත්තර පඩංගු වලින් ජනතාව ගොනාට ඇන්දවීමත්ය. සාමාන්‍යයෙන් රටේ නීතිය අනුව අසත්‍ය ප්‍රකාශ කිරීම, සමාජයට බලපෑමක් කලහැකි කටකතා ආදිය පැතිරවීම දඩුවම් ලැබියහැකි වරදකි. එහෙත් මොවුන්ට ඒ වෙනුවෙන් ලැබෙන්නේ තනතුරුය වරදානය. මා ඉහත සදහන් කල පුද්ගලයාට, ඇති තනතුරු නම්බුනාම දෙස බැලීමේදී එය මනාව පැහැදිලි කරගත හැකිය.
,
"වර්තමානයේ ...........තුමාගේ ඡ්‍යොතිෂ කටයුතු පිළිබඳ උපදේශකවරයා ලෙස ද, ....... රූපවාහිනී සේවයෙහි උපදේශකවරයකු ලෙස ද, ගාල්ල දිසා ........... අධ්‍යක්ෂවරයකු ලෙස ද, ........... බැංකුවේ ක්‍රියාකාරී අධ්‍යක්ෂවරයා ලෙස ද කටයුතු කරන්නේ ප්‍රවීණ ඡ්‍යොතිෂ්‍යවේදී දේශබන්ධු ............ මහතාය"

මෙවැනි ජෝතිෂ්‍යවේදීන්ගේ(?) අනාවැකි අධ්‍යනය කලවිට පැහැදිලි ලෙසම ඉවතට ගතහැකි පොදු සාධක ගනනාවකි. ඉන් කිහිපයක් මෙසේ පෙළගැස්විය හැකිය.

1. ගොබෙල්ස් න්‍යාය.
කියන තරම් කියන්නේ බොරු වුවත් බොරුකීමේදී අති දක්ෂය. විශාල වාර ගනනක් පුනරුච්චාරණය කිරීම සිදුකරයි. එවිට බොරුව ඇත්ත කල හැකිය.

2. අතීතයේදී සිදුවූ සිද්ධි සම්බන්ධයෙන් තමා අනාවැකි කී බව සදහන් කිරීම.
මෙය පළමු කරුණ සමග අපූරුවට පෙලගස්වාගත හැකිය. "සුනාමිය ගැන මම තමයි ඉස්සෙල්ලම කිව්වෙ, අනේ කවුරුවත් ඇහුවෙ නෑනේ","ප්‍රභාකරන් මැරෙන දවස මමනෙ ඉස්සෙල්ල කිව්වෙ" ආදී වශයෙනි. මෙය අනන්ත වාරයක් තෙපලීමේදී "ඔවුනෙ! එයා සුනාමිය ගැන කලින්ම කිව්වනෙ", "ප්‍රභාකරන් මැරෙන දවස එයා හරියටම කිව්ව" යැයි කියන මෝඩයින්ගේ ගොඩ එන්න එන්නම වැඩිකරගත හැකිවේ.

3. වැරදුනු අනාවැකි හැකි ඉක්මනින් යටපත් කිරීම.
කවුරුන් හෝ ඒ ගැන ප්‍රශ්න කලහොත් "ඒක කිව්වෙ මම නෙවේ අහවලා" යයි පැවසිය හැකි අතර ඉන්පසු ප්‍රශ්න නගන්නා එය හාරවුස්සන්නේ නැතිබව අප සේම මොවුන්ද දනී

4. මියගිය පුද්ගලයන්ගේ ජීවිතය ගැන ඉතාම නිවැරදිව කිවහැකි වීම.
මෙයද හොද කලාවකි. උදාහරණ ලෙස ප්‍රභාකරන්ගේ කේන්දරය බලා 2009 දී ඔහු මියයෑමට හේතුව විග්‍රහ කරන්නේ අපූරු ආකාරයටය.

5. අතීතය ගැන වැඩිපුර අනාවැකි කීම, අනාගතය ගැන අඩුවෙන් කතා කිරීම හා "කොතනට හෝ වදින සේ විශාල පරාසයක් ආවරණය කිරීමෙන්" අනාවැකි පැවසීම.
අනාවැකි පරාසය විශාල කිරීම ඉතාමත් වාසිදායක වන අතර යන්තමින් හෝ නිවැරදි වුවහොත් ඊට උපරිම ප්‍රසිද්ධිය ලබාදීම සිදුකරයි. "අද ලංකාවට වහිනවා" යයි කීවිට කුමන ප්‍රදේශයකට වැස්සද අනාවැකිය ටක්කෙට හරිය. වත්මනෙහි ජනප්‍රියම ජෝතිෂ්‍ය පුවත්පත් ගෙන බැලුවහොත් එහි ඇති ප්‍රධාන මාතෘකාවන් වන්නේ අතීතයේදී ප්‍රකාශකොට "හරිගිය" අනාවැකි උළුප්පා දැක්වීම්ය. අනාගතයේදී සිදුවන දෑ දක්වන්නේ ඉතා කුඩාවට වන අතර "හරියන"ඒවාට අනාගතයේදී අදාල මාධ්‍ය තුලින් "සාධාරණය ඉෂ්ටවේ".

6. අවසාන වශයෙන් සදහන් කල යුත්ත දේශපාලන අනාවැකි පැවසීමයි.
මෙහිදී ජෝතිෂ්‍යවේදියා අපහසුතාවයට පත්වන්නේ තියුණු දේශපාලන තරගයක් ඇති අවස්ථාවලදී පමණි. අනෙක් අවස්ථාවන්හිදී "සාමාන්‍ය දැනීම" භාවිතා කර ජයග්‍රාහකයා තීරණය කරගතහැකි අතර අවශ්‍ය නම් මෝඩ ඡන්දදාසලාගේ කතිරයටද බලපෑමක් කල හැකිය.

මීට අමතරව තම පාන්ඩිත්‍ය විදහා දැක්වීම සදහා "අහවල් සෘෂිවරයගෙ පොතේ කියෙන්නෙ මෙහෙමයි, ඒත් වෙන්න ඕන මෙහෙමයි" ආදී වශයෙන් පැවසීම දැක්වියහැකිය.

මෙම ක්‍රම අනුගමනය කිරීමෙන් අවශ්‍ය නම් ඔබටත් ජෝතිෂවේදියෙකු වීමට හැකිය. ජෝතිෂ්‍යය පිළිබද දැනුම අවශ්‍ය නොවන අතර බොරුකීමේ හැකියාව සහ ලැජ්ජා නැතිකම පමණක් ප්‍රමාණවත්ය. මක්නිසාද යත් වරදින අනාවැකි (බේගල්)සදහා ඔබට කිසිදු දඩුවමක් නොලැබීමයි.

අවසන් වශයෙන් සදහන් කල යුත්තක් ඇත,
ජෝතිෂ්‍යය මා විශ්වාස නොකලද ඕනෑම කෙනෙකුන් එය විශ්වාස කලාට මට කම් නැත. ඔවුන් ගැන මට ඇත්තේ අනුකම්පාවක් පමනි. ජෝතිෂ්‍යයට මුවාවී මහජන මුදල් ගසාකන කපටියන් හටය මේ පහර එල්ල වන්නේ.

Tuesday, March 6, 2012

ගැරුම් වට්ටි සහ තවත් රවී අයියගෙ කතන්දර.

මේ කතා ටික මට කිව්වෙ අපේ ඔපීසියෙ වැඩකරන රවී අයිය. මීට කලිනුත් රවි අයියගෙ කතා කිහිපයක් බ්ලොග්එකේ දැම්ම. රවි අයිය කියන්නෙ අපේ ඔෆීස් එකේ වැඩකරන කෙනෙක්. වයස තිස්ගනන්වල අග හරියෙ ඉන්නෙ. කාර්යාල වේලාවෙන් පිට කොයි වෙලාවෙ බැලුවත් ඉන්නෙ බඹර වගේ.
ලගදි දවසක වෙච්ච සිද්ධියක් මට අද කිව්ව. එයාගෙම වචන වලින් කතාව මෙහෙමයි.
"මල්ලී මම එදා ඔෆීස් ඇරිල ගෙදර ගිහිං නාල ආව පාර පැත්තට. අපේ එවුන් සෙට්එක ....මස් වගයක් හදල ගෙනත් තිබුන ගල් බෝතල දෙකක්. ඒක බීලා ඉවර වෙනකොට ......ත් ඇවිල්ල ගෙනාව තව ...........................................................................................................................................................................................................
මට තනබිස්ස උඩ පොඩි නින්දකුත් ගියා ඔය අතරෙ. ගෙනාපුවත් ඉවරයි, අපි කට්ටිය ගෙවල්වල ගියා. ඒ වෙනකොට මට එච්චර අමාරුවක් තිබුනෙත් නෑ වගේ. මම ගෙදර ගිහිල්ල දොරට ගැහුව. අම්ම ඇවිල්ල දොර ඇරිය. බලාපං බිවුවම තියන අවුල කියන්නෙ මට ඕන උනා හොද සිහියෙන් කියල අම්මට පෙන්නන්න. මම අම්මගෙන් ඇහුවනෙ වැඩි හොදට "අම්ම බත් කාලද?" කියල. අම්ම කියනව "බත් කන්න? මේ උදේ පාන්දර!" මට තේරුනා වැඩේ අවුල් කියල, මම කාමරේට ගිහිං බැලුව වෙලාව. උදේ හතරයි! බලපං මටත් කට තියං ඉන්න බෑනේ"

දැක්ක නේද වැඩේ. එහෙම කියල රවි අයිය මෙහෙමත් කිවුව,
"මේ දවස්වල අම්මට ඕනකම තියනව මට දේසනාවක් දෙන්න, අවුල තියෙන්නෙ මම බීල නැතුව ඉන්න වෙලාවක් හොයාගන්න බෑ"
ඊලග කතාවත් කිව්වෙ රවි අයිය, ඒක සිද්ධ වෙලා තියෙන්නෙ එයාගෙ අසල් වැසියෙකුට,
"මල්ලි, කලකට ඉස්සෙල්ල අපේ පැත්තෙ එකෙක් පතලක් හාරන්න ගත්ත. මැණික් නං ලැබුනෙ නෑ පොඩි පොඩි රබහ කෑලි ටිකක් නං අහුඋනා. මූ පස්සෙ වැඩේ අල්ලල දැම්ම. එක දවසක් කොයිකටත් කියල මූ මේටිකත් අරගෙන ගියා රත්නපුරේ ....... ලගට. කෑලි 20ක් 25ක් විතර තිබිල තියනව. මුදලාලි ගල්ටික බලල කියල "මේවනං වැඩක් නෑ, හොද ඒව අහුඋනොත් එන්න, හොද ගානක් දෙන්නං" කියල. කොහොමහරි මෑන්ට රුපියල් එද්දාස් පන්සීයක් විතර මුදලාලි දීල. ඒකෙන් අපි අඩිය ගැහුව. ඔය සිද්ධියට මාස 6ක් විතර වෙනව. ලගදි දවසක මූ අර ගල්කෑලි ටිකෙන් 5ක් 6ක් අරගෙන ආයි ගිහිල්ල අර මුදලාලි ලගට. ගිහිං එදා විදියටම ඇට් කරල. මුදලාලි ගල්ටික බලල කියනවලු "මේවනං වැඩක් නෑ" කියල. හැබැයි කීයක්වත් දෙන්නත් වගක් නැහැලු. ඊට පස්සෙ මූ ඇඹරි ඇඹරි ඉදල කිවුවලු "මුදලාලි මේ දවස්වල සල්ලිත් නෑ, ගැරුං වට්ටි ටිකත් කැඩිල තියෙන්නෙ......." කියල. මුදලාලි ගියාලු ඇතුලට, දැං මූ හිතං ඉන්නෙ වැඩේ හරි තමයි කියල. ඇතුලෙ තිබිල ගෙනත් දුන්නලු ගැරුංවට්ටියක්! මොනව කරන්නද, මූ ඒකත් අරගෙන බස්එකේ ඇවිල්ල. දැං කොල්ලොංගෙන් බේරුමක් නෑ"


Friday, March 2, 2012

මෝටර් බයිසිකල් වලට දෙන්නගිය පෙට්‍රල් සහනාධාරය නූලෙන් මිස්වුනේ මෙහෙමයි.

තෙල් මිල වැඩිවුනාට පස්සෙ බොහොමයක් වාහනවලට සහනාධාර ලැබුනානේ. ඒත් අපිවගේ මෝටර්බයිසිකල් කාරයන්ට කිසිම සහනයක් දෙන්න බැරිවුනා. ඒක එහෙම උනේ නූලෙන් මිස්වීමකින් කියල කවුරුහරි දන්නවද? මං ඉස්සරහදිමයි ඒ සිද්ධිය සිද්ධ උනේ. ඒ අවාසනාවන්ත සිද්ධිය සිදු නොවෙන්න මෝටර් බයිසිකල් වලටත් ඉන්ධන සහනාධාරෙ ලැබෙනව. සිද්ධිය මේකයි.

එදා සෙනසුරාද දවසක්. මම උදේට කාල එහෙම හන්දියෙ සුද්දගෙ කඩේට ගියේ ගෝල්ලිප් එකක් පත්තු කරගන්න. ඒ වෙලාවෙ තෙල්මිල වැඩිවෙනව කියල වටින් ගොඩින් ආරංචිය ඇවිල්ලයි තිබුනෙ. ඒ වෙනකොටත් පියදාස මුදලාලියි, එහාගෙදර රංජි අයියයි මේගැන කතා කර කර හිටියෙ.

"මේ සැරේනං මලයෝ මම ‍මගේ බස් කබල දීල දානව ගානකට ආවොත්. ලීස්එක ඇරියස් වෙලා බස්සෙක උස්සන්න කලිං ෂේප්වෙනඑක තමා ඇගට ගුණ" ඒ පියදාස මුදලාලි.

"ලෝක වෙලදපොලේ අවුලක් නෙවේ අයියේ.... මුංගෙ පාඩු අපෙං අල්ලගන්නයි ඕකුං හදන්නෙ. අවම ගාස්තුව සීයක්වත් කරන්න වෙනව මෙහෙම ගියොත්" රංජිය දත්කුරු කන සද්දෙ යාන්තමට මටත් ඇහුන.

රුපියල් තිහ සුද්දට දීල ඌ බලෙන් වගේ ඇගේ ගහපු රුපියල් අටක ටොපි අහුරත් සාක්කුවෙ දාගෙන දොරේ එල්ලල තිබිච්ච ලයිටරේ අරං ගෝල්ලිප්පුව පත්තුකරගෙන බංකුවෙ වාඩිවුනා. ඕං එතකොටම කඩේට කඩාපාත්වුනා වෑන්ධර්මෙ අයියත්.

කතාබහ මේ විදියට සිද්ධවේගෙන යද්දි කලුම කලු වීදුරු දාපු සැපම සැප වාහනයක් බ්‍රාස් ගාල ගහපු බ්රේක්පාරට කස්ටියම හොල්මං වෙලා ගියා. වාහනේ ඉස්සරහ දොර ඇරගෙන බැස්සෙ වෙන කවුරුත් නෙවේ, අපේ මහරජ ජනාධිපති උතුමානන්. අතේ තිබුන සිකරැට්ටුව බිමට දාල පාගන්නවත් මට වෙලාවක් තිබුනෙ නෑ. පිච්චෙද්දිම ඒක මිටිකරගත්ත අතටම. අපරාදෙ! උගුරු දෙකයි ඇද්දෙ. මොකෑ මතට දුමට තිත තියපු උන්නන්සෙ ඉස්සරහ දුං අරින්න ඇහැකිය මට.

ඒ එක්කම පියදාස මුදලාලි කැහැපට ගහගෙන හිටිය සරම කඩල දැම්මෙ ඇහිපිය ගහන වේගයෙන්. රංජිය සීරුවෙන් සිටගෙන අත්දෙක පිටිපස්සට කරගත්ත. සුද්ද අපේම රටේ හදපු බජට් කිරි පැකට්ටුවක් සීනි අඩුවෙන් ජොග්ගුවට දාල කට කට ගාල කිරිතේ එකක් හදන්න ගත්ත.

"හා... කට්ටියම තෙල්මිල ගැන වෙන්නැති කතාව නේ?" ජනාධිපත්තුමා එහෙම අහනකොට මුදලාලි ඇලේට ඔලුව පාත්කලා.

"සර්.... අපිට සහනයක් මේපාර නැහැයි?"

"හ්ම්..... හරි ඔහේලට සහනාධාරයක් දෙන්නංකෝ.... හැබැයි ඉස්ටැයික් බෑ. මම ඒවට කැමති නෑ"

"ඔබතුමාට පිංසිද්ධ වෙනව"
ඒත් එක්කම රංජියත් බය සැක නැතුව කිට්ටු උනා.

"සර්.... අපිටත් කීයක්හරි දෙන්න බැරිය සර්.... බොහොම අමාරුවෙන් දුවන්නෙ සර්"

"හරි හරි ඔහේලටත් දෙන්නංකෝ...."

ඌත් වැඩේ ගොඩදාගත්ත විතරයි ධර්මෙ අයියත් කිට්ටුවුනා, බලන්න එතුමා පාසල් වෑන් වලටත් සහනාධාරෙ දුන්නනේ...

දැං ඉතිං බලං ඉන්නෙ මක්කටෙයි කියල මාත් කිට්ටුවුනා අපේ ජනාධිපතිතුමා ලගට,
"සර් මෝටර්බයිසිකල් වල යන අපිවගේ....! මට කියන්න ලැබුනෙ එච්චරයි,

මේං සිංදුවක් ඇහෙනව ....අම්සො ලෝන්ලී....බ්‍රො කනේංජල්.....අම්සො ලෝන්ලී ලිස්න් ටු මයි හාට්.....

මගෙ අම්මේ මේ සද්දෙ එන්නෙ අපේ ජනාධිපතිතුමාගෙ සරම අස්සෙං. උන්නාංසෙ සරම අස්සෙං අතදාල යටට ඇදල හිටිය කලිසමේ සාක්කුවෙං ගත්තා සීදේවී පෝං එකක්. මම චුට්ටක් අයිනට උනා.

"මං හිතන්නෙ මැඩම්ද කොහෙද" රංජිය මගේ කනට කෙදිරුව. ඒ අතරෙ ජනාධිපතිතුමාගෙ ඉරියව් වෙනස්වෙන්න ගත්ත.

"....මොකක්!....ඔබාම....බැංකියත් සම්බන්ධයිද..."
කතාව අතරේ එතුමාගෙ සරම දනහිසටත් චුට්ටක් උඩට ඉස්සුනා.
"මේ සැරේ තමයි ඕකුං දෙන්න මගෙං සල්ලං වෙන්නෙ!"

අනේ එහෙම කියපු එතුමා වාහනේට නැග්ග. ඩ්‍රයිවර් කොලුව වාහනේ ඇද්දුව. මගේ ඉල්ලීම කියාගන්න බැරිවුන නිසා තමයි අනිත් අයට ලැබුන සහනාධාරෙ අපිට නැතිවගියේ.