Thursday, September 11, 2014

පොත් කියවීම, මගේ පොත් දහය සහ සාහිත්‍ය (මාසයේ) කතා.

මේ සැරේ සාහිත්‍ය මාසෙ නැගල යන දේ තමයි තමුන්ගෙ ජීවිතයට බලපෑම් කල පොත් දහය නම් කිරීම. ෆේස්බුක් වලින් පටන් ගත්ත මේක බ්ලොග් වලටත් ඇවිල්ල. ෆේස්බුක් වල තිබුන කාවෙක් සහ මීයෙක් අතර කතාබහක්. ඒ දෙන්න කතා වෙනව මේ මාසෙවත් මිනිස්සුන්ට කන්න දෙමු කියල. මොකෝ අවුරුද්දෙම කන්නෙ එයාල නිසා. ඒකත් හොඳ විහිළුව.

කෙ‍නෙකු හොඳ කියවන්නෙක් බවට පත්වීමට, නැත්තං පොත් ගුල්ලෙක් වීමට, බලපාන සාධකයක් කියල මම හිතනව කුඩා කාලයේ සිට පොත් ආශ්‍රයට ඉඩ ලැබීම. මම පොත් කියවීමට වැටුනෙ අහම්බෙන්. ඒකත් අපූරු සිද්ධියක්. අපි ඉස්සර හිටිය තාත්තගෙ මහගෙදර තිබුන සොල්දරයක්. මේ සොල්දරයෙ සෑහෙන්න ප්‍රමාණයක් තිබුන අවුරුදු හයක හතක කොල්ලෙකුට ආසා හිතෙන දේවල්. මොනර පිහාටු, පොත්, සඟරා, දාම් ඇදීමට සකස් කල මෝර ඇට,.... වගේ අටෝරාසියක්. ආ.... කතියන්න අමතක උනා. යකඩ රෝද විශාල ප්‍රමාණයකුත් මේ සොල්දරේ උඩ තිබුන. නමුත් එක අවුලක් තිබුන. සොල්දරයට නඟින්න තරප්පු පේලියක් තියා ඉනිමඟක්වත් තිබුනෙ නෑ. පොඩි එකෙක් වෙච්ච මම ඉඳහිට කෝටුවකින් ඇනල මොනර පිලක්, මෝර ඇටයක් වට්ටගත්ත මිසක් වෙන දෙයක් ලබාගත්තෙ නෑ. කොහොම උනත් කොල්ල ලොකුවෙද්දි සොල්දරේට නඟින්න ක්‍රමයක් හොයාගත්ත. ලඟ තිබුන ජනේලයට නැඟල එතනින් ඒ ආසන්නයේ තිබුන අල්මාරියකට ගොඩවෙලා සොල්දරේ ජයගත්ත.

සොල්දරේට නැග්ග රාජ්ගෙ හැඟීම හරියටම, කොල්ලකාරයෙක් නිධානයක් හොයල, පෙට්ටියක් ගොඩට අරගෙන ඒක අමාරුවෙන් විවෘත කලාම ඒ තුල තියන මුතු මැනික් ආදී වස්තුව දැක්ක වෙලාවක වගේ කිව්වොත් හරි. සොල්දරේ තිබුන දේවල් අතරින් අන්තිමට අවධානයට ලක්වුනේ පොත්පත් සඟරා තොගය. නිදහස් අධ්‍යාපනය නොතිබුන අපේ තාත්තලගෙ කාලෙ ගෙදර හිටිය දරුවන් නව දෙනෙකුගෙ පොත් තමයි ඒ තිබුනෙ. සිංහලද බුද්ධාගමද ඉතිහාසයද නැති මගුලක් නෑ. ඒ අතරෙ තිබුන සමාජවාදී සෝවියට් දේශයේ අනුග්‍රහයෙන් ලැබුන පොත්පත් සඟරා සෑහෙන ප්‍රමාණයක්. මේ අතරෙ තිබුන සමහර මාක්ස්වාදී ‍ප්‍රකාශන 88-89 කාලෙ තාත්ත පරණ කක්කුස්සි වලකට දැම්ම කියලත් මතකයි. ඒව කවදාවත් මම අත නොතියූ පොත්.

අනෙක් පොත් කියෙව්ව එක එක වයස් කාලවල. ඒ කාලෙ මගේ හිතට අල්ලල ගියේ ඉතිහාසය සම්බන්ධ පොත්. පොත් කියවීම කොච්චර ප්‍රයෝජනවත්ද කියනව නම් එකොලොස් වැන්නට වෙනකල් සමාජ අධ්‍යයනය හා ඉතිහාසය කියන විෂයට තිබුන ලකුණු ගනන 95න් උඩ!

‍1.මුලින්ම කියවූ නවකතාව වන ගම්පෙරලිය තිබුනෙත් සොල්දරේ උඩ. කාවුන් මීයන් කාල කොටස් වශයෙන් තිබුනත් පොත කියවන්න පුළුවන් මට්ටමට එකලස් කරගන්න හැකියාව තිබුන. පොත් කියවීමේ ආරම්භය තමයි ඒ. ගම්පෙරලිය ගැන කියන්න දෙයක් නැතත් ගම්පෙරලියේ මම කැමත්තෙන්ම කියවූ කොටස තමයි අර කට්ටිය කරත්ත වලින් කන්දෙ දේවාලෙටද කොහෙද ගිය ගමන. අවුරුදු හයකදි හතකදි ගම්පෙරලිය කියෙව්වට පස්සෙ සාපෙල සාහිත්‍ය ගුරුවරයා "ගම්පෙරලියෙන් කියවෙන්නෙ පැරණි වැඩවසම් සමාජ ක්‍රමයේ බිඳවැටිල වෙළඳ ...." කියද්දි යකෝ ඇත්ත නේද කියල හිතුන. පොඩිකාලෙ කාටද ඕව තේරෙන්නෙ.

2.ජීවිතයට බලපෑම් කල දෙවනි පොත් සෙට් එක තමයි ෂර්ලොක් හෝම්ස් පොත් ටික. ෂර්ලොක් හෝම්ස් පොත් කියන්නෙ මට අනුව නිකංම නිකං රහස් පරීක්ෂන ටිකක් විතරක් නෙවේ. මේ පොත්වල තියන නිරීක්ෂණ සහ නිගමන සාමාන්‍ය ජීවිතයට සෑහෙන්න පාඩම් කියල දෙනව. නිරීක්ෂණ සහ නිගමන කියන්නෙ මගේ කැමතිම විනෝදාංශයක්. උදාහරණයක් කියන්නං.
ඔන්න මම කාර්යාලයේ ඉඳල ගෙදරට යන මාර්ගය වැටිල තියෙන්නෙ මෙහෙමයි. X කියන තැන කාර්යාලය තියනව. එතනින් බස් එකට නැග්ගම බස් එකේ සීට් ගනනට වගේ සෙනඟ ඉන්නව. X' කියන තැනදි තවත් කාර්යාලයක විශාල පිරිසක් බස් එකට ගොඩවෙනව. ඒ වෙද්දි සීට් එකක් ලැබුනෙ නැත්නම් දිගටම හිටගෙනයි යන්න වෙන්නෙ. ඔන්න මම බස් එකට නැඟල හිතනව කවුද ලඟින්ම බහින්නෙ කියල. වාඩිවෙලා ඉන්න මිනිස්සු නිරීක්ෂණය කලාම අපූරු නිගමන වලට එන්න පුළුවන්.

♣ ඉස්කෝලෙ ළමයි ඉන්නව නම් එයාල බොහෝ විට ලඟ බහින උදවිය වෙන්න ඕන. මොකද තවත් ටිකක් යද්දි ප්‍රධාන ඉස්කෝලයක් තියන නිසා.
♣ සෙරෙප්පු නැතිව, එච්චර හොඳට හැඳපැලඳ නොසිටින කෙනෙක් කාර්යාලය තියන X ටවුමට එන ලඟ පදිංචිකාරයෙක් වෙන්න පුළුවන්.
♣ අතේ බෑග්/කොට්ට/උණු වතුර බෝතල් තියන කෙනෙක් නං අනිවාර්යෙන් යන්නෙ මගේ ගමනාන්ත නගරයේ තියන ඉස්පිරිතාලෙට. හවස 5ට ‍ලෙඩෙක් බලන්න.

ඔයවගේ නිරීක්ෂණ මත සීට් එකක් ලඟට ගියාම මීටර පන්සීයක් යද්දි සීට් එක ලැබීමේ සම්භවිතාව සීයට අනූ ගනනින් පහලට එන්නෙ නෑ. ඔන්න ඔහොමයි ෂර්ලොක් හෝම්ස් ජීවිතයට එන්නෙ.

3.සිංහයගෙ පෝස්ටුවෙ දාල තිබුන ශුද්ධ ගණිත පොතත් එක්ක අපි කියවපු ව්‍යවහාරික ගණිත පොත තමයි ලිස්ට් එකේ තුනට තියෙන්නෙ. ඔය පොත් දෙක ඒ කාලෙ මැත්ස්කාරයන් අතරෙ මාර ජනප්‍රියයි. මම කියන පොතේ රචකයවත් නමවත් හරියට දන්නෙ නැතත් ගණිතයේ තිබුන ප්‍රායෝගික යෙදීම් අද පවා වැඩක් කරද්දි ඔලුවට එන්න ගත්තෙ ඔය පොත නිසා. ඒකෙ තිබුන රුවල් නැව් පැදවීම වගේ දේවල් ගැන පවා. නම දන්න කෙනෙක් කියත්වා!

4.ලිස්ට් එකේ හතරවැන්නත් හරියට නම නොදන්න සිංහල පොත. මේකත් සොල්දරේ පොතක්. මට මතක විදියට ජ්‍යේෂ්ඨ සිංහල වගේ නමක් තිබුනෙ. ගුණසේන සමාගමේ වැඩක්. එඩ්වින් රණවක මහත්තය වෙන්න ඕන ලියල තිබුනෙ. කිරිපිටි පැකට්ටුවක් තරම් ලොකු මේ පොත අයන්නෙ ඉඳල ඉහලම භාෂාව දක්වා සියල්ල අඩංගුයි. මේකෙ තිබුන එකක් තමයි රචනා ලිවීම. රචනාවක සැකැස්ම අඩංගු කරල ලියල තිබුන "ඇතා" කියන රචනාව තමයි මම කැමතිම. ඒ රචනාවෙ විදියට තමයි අදත් මගේ සමහර බ්ලොග් ලිපි ලියවෙන්නෙ. පැරණි, බ්ලොග්කරුවන්ට මේ පොත මතක ඇති.

5.අපරාධය හා දඬුවම
මුලින්ම අපරාධය හා දඬුවම කියවන්න ගතවුනේ දවස් තුනයි. පසු කාලයක තමයි 'හරියට' කියවන්න ලැබුනෙ. දොස්තයෙව්ස්කි තරම් මිනිස් සිතුවිලි විග්‍රහ කරන්න පුළුවන් රචකයෙක් මෙතෙක් දැකල නෑ.

6.කරමසෝ සහෝදරයෝ.
මේකත් දොස්තයෙව්සිකිගෙ පොතක්. පීතෲ ඝාතනයක් ගැන කියවෙන්නෙ.

7.රන් මකුණා.
එඩ්ගාර් ඇලන් පෝගෙ කෙටිකතා පරිවර්තන පොතක් (කේජී කරුනාතිලක සූරීන්) වෙච්ච මේ ආශ්‍රයෙන් තමයි දෝතයෙව්ස්කිව කියවන්න පාර කැපුනෙ.

8.ලිස්ට් එකේ අටවැන්න තමයි මීහයිල් බුල්ගාකොව්ගෙ මාස්ටර් සහ මාගරිටා. පරිවර්තනය පසන් කොඩිකාර. හොඳ සහ නරක අතර සිදුවන ඝට්ටනය පෙන්වන කෘතියක්. කියවන්න එපා නොවන ජාතියෙ පොකත්. ලැබුනොත් අනිවාර්යෙන් කියවන්න නිර්දේශ කරන පොතක්.

9.පවුල.
මේක චීන ලේඛක බා ජින් ගෙ පොතක්. පරිවර්ථකයා මතක නෑ. චීන විප්ලවයට සුළු කාලයකට පෙර විප්ලවය දැකීමක් විදියටයි මම මේක දැක්කෙ. හිත් ඇදගන්නා නමක් නොවුනත් කියවියයුතු පොතක්.

10.ආයතන සංග්‍රහය.
කතා පොත් අතරෙන්, අන්තිමට එන්නෙ මේක තමයි. රැකියාවට පැමිණීමත් එක්ක ආයතන සංග්‍රහය එක්ක ගණුදෙනු පටන් ගත්ත. රාජ්‍ය සේවයේ තියන රෙගුලාසි පමණක් අඩංගු වුවත් ආයතන සංග්‍රහය කියවීම විඩාවක් කියල හිතෙන්නෙ නෑ. ආයතන සංග්‍රහයේ තියන අවුල් ගැන එහෙමත් යම් දැනුමක් මේ වෙද්දි තියනව.

මීට අමතරව කැමති පොත් දෙකක් තමයි 'බුදුහාමුදුරුවෝ' කියන පොත. ලේඛක භික්ෂූන් වහන්සේ මතක නැතත් පොත නං හොඳට මතකයි. ඒකෙන් කියවෙන්නෙ බුදුහාමුදුරුවො කියන්නෙ මෙන්න මේ ජාතියෙ කෙනෙක් කියල උදාහරණ සහිතව පෙන්වාදීම. අනිත් පොත තමයි සයිමන් නවගත්තේගම සූරීන්ගෙ සංසාරාරන්‍ය අසබඩ.

86 comments:

  1. ආතල් බෝතල් ඇනෝගෙ පොත් මොනවද? current බෝතලෙත් එක්ක පොතක පින්තූරයක් දායිද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. බලමු ඇනෝ මිත්‍රය එයිද කියල

      Delete
    2. හලෝ රාජ්,

      මම නං කැමතිම පොත තමයි රාජ් අපේ ජයේ අයියගේ පොට් එකේ තියෙන අරක්කු වල, කෑම වල මිල දාලා තියෙන මෙනු පොත.

      ඉතිං මම කැමතිම බෝතල් ටික ගැන කියනවා නං එව්වා ඔන්න පහලින් දාලා තියෙනවා.

      1) මගේ ප්‍රියතම තේරීම තමයි රුපියල් 900 යේ ලෝකල් බ්ලැක් ලේබල් එක.
      2) ඊළගට රුපියල් 950 යේ පරණ අරක්කු බෝතලේ
      3) නොම්බර තුන රුපියල් 935 යේ ගල් බෝතල් රාජයා
      4) රුපියල් 1210 ඕල්ඩ් රිසව්
      5) රුපියල් 1400 V&A විස්කිය

      ඔන්න ඔය පහ තමයි මම කැමතිම බිම වර්ග පහ. බියර් නං ඉතිං හොදට කුල් කරපු ස්ට්‍රොන්ග් එක තමා. රාජ් කැමති මොනවටද? අපේ හැලප,මාතලන් එහෙම නං රට බිම වෙන්ඩා වැඩ්පුර බොන්නේ.

      අද නං ඔපිස්‌ එකේ වැඩ වැඩ වැඩ. ඒ හින්දා බියර් එකක් වත් බොන්න උන්නේ නෑ දවල් කෑමට කලින්. මම මේ හවස් වෙලා ගෙදර යනගමන් බියර් කෝප්ප දෙකක් වත් බොන්නන් කියලා කල්පනා කර කර හිටියේ.

      එහෙනං මම ආයේ එන්නං කෝ.

      Delete
    3. අහා ඔය තියෙන්නෙ. මං හිතන්නෙ හොඳම බීම ජාති 5ට වෙනම පෝස්ටුවක් දාන්න වෙයි වගේ. මෙන්න මගේ ලිස්ට් එක,

      1.ඕල්ඩ්
      2.ගල්
      3.බ්ලැක් ලේබල්(අරක්කු)
      4.5.6ට හැනපියර්,ෆ්‍රෑන්ක්ලින්, රිට්ස් බ්‍රැන්ඩි තුනම

      බියර් නං ස්ට්‍රෝන්ග් තමයි.

      ඔය ලිස්ට් එක එහොම උනත් බීම කාලෙන් කාලෙට වෙනස් වෙනව. කාලෙකට සෙමට හොඳයි කියල ගල් ගහනව. තව කාලෙකට ඕල්ඩ්. ඉස්සර ගැහුව ග්‍රීන් ඇපල් කියල එකක්. ඒක ගඳ නෑ(කියල හිතල). ආයෙ අර ජින්ජර් එකත් ගැහුව කාලයක්. තවත් කාලෙක ලෙමන් ජින් බිව්ව. කොළඹ ඉඳල මෙහාට එද්දි මෙහේ බුවාල බිව්වෙ රෙඩ් රම්. ඒක නං ජරාවක්. මට හරිගියේම නෑ. ඔහොම තියනව සෑහෙන්න ලිස්ට් එකක්. වෙනස් නූනෙ ගෝල්ලිප් එක විතරයි

      Delete
    4. ඔය ස්ට්‍රොන්ග් බියර් එක හොඳද බං?දවසක්ද කොහෙද ලංකාවෙදි පොඩ්ඩක් බිව්වා.හරි සැරයි.මට නං අල්ලන්නෙ නෑ.රට බීම උනත් සැර ජාති මේ දවස්සල බොන්නෙම නෑ ඇනෝ.වැඩිය සැර නැති බියර් කෑන් දෙකතුනක් බීල දැම්මොත් මිසක.

      Delete
    5. ඔය ලියල තියන ඒවගෙන් මටනම් ඔල්ඩ් රිසර්ව්

      Delete
    6. අනේ හැලප අයියා.. ස්ට්‍රොන්ග් බියර් නැත්තං ඇල්වතුර හොඳයි..

      Delete
  2. මාත් උඹ වගේම කියවන්න හුරු උනේ සොල්දරේ තිබ්බ අම්මගේ පොත් පෙට්ටියේ තිබුන කාවෝ කාපු පොත පතින්. උඹ වගේම මාත් මහ දවල් අඩි හයක් වත් වහලට උස් නැති සොල්දරේ ඉදං දාඩිය පොල්ල දාගෙන පොත් කියෙව්වා.. මුලින්ම ඔය පොතක් කියවන කොට ඕන නං මම 4 වසරේ විතර වෙන්ටැති.. කිව්වත් වගේ වැඩි පුර තිබුනේ ලස්සන කවර තියෙන රුසියානු බසින් පොතේ නමයි රචකයයි සදහන් කරපු පොත්.. ඕවයේ තිබුන ගොගොල්ගේ හිමකබාය කෙටි කතාව මට මාර විදියට වැදුනා. ඒකෙන් රුසියන් පොත් කියවීමේ තද උනක් ඇති උනා. ආහ්. අමතක උනා නෙව.. ඒවා අපේ පුංචි සීයගෙලු. ඒ මනුස්සයා ඒ දවස් වල ලුමුම්බා වල සිංහල මහාචාරියයෙක්.. ඉතිං අම්මට පොත් ගෙනැත් දෙනවලු ඔය රාදුගා ප්‍රකාශකයන්ගේ.. පොත් වලින් බාගයක් විතර පිට පැනපු නිසා ඒ කාලේ ලැබෙන්න තිබුන උපරිම සන්තෝසය මග ඇරිල ගියා.

    මාස්ටර් හා මාගරිටා පසන් පරිවර්තනය කරද්දි හිටියේ රත්මලානේ..මමත් දවස් දෙකක් විතර මිනිහගේ තිප්පලට ගිහිල්ල යාළුවෙක් එක්ක බයිල ඇරල එනවා. (යාළුවා ඇක්ස් කන්ඩායමේ බුවෙක්.) කෝම හරි පොත ඉවර උනාම මටත් එන්න කියල කොපියක් දුන්නා.. ඒක කව්ද ඩැහැගත්තා. ඔය පොත පසන් තනියම කරන්න කලින් තව කව්රු හරි උදව් දුන්නා. මට නම මතක නෑ. සුබසිංහ වගේ නමක්..

    මුණුපොතට වඩා බ්ලොග් වල මේක දාන එක කොයි තරං වටිනවද බං.. මාත් අභියෝගේ ලැබුනම බ්ලොගේ දාන්න හිතලත් ගොං කමට මුණුපොතේම දැම්මා. අලවන්නෙයි ඒක.. හැක්..

    දේශක යා
    September 6 at 9:30am ·
    ඔන්න ඉතිං මටත් සිත්තරී මං නිසා පොත් අභියෝගය ලැබුනා.. ඇත්තටම කව්රු මට අභියෝගය ලබා දෙයිද කියල ඊයෙත් කල්පනා කරා. ඒ ගැන ආසාවකුත් තිබුනා. ඒක නිසා සිත්තරීට හුගක් ස්තුතියි. මම මේ අභියෝගය ස්තුතිපුර්වකව බාරගන්නවා.
    හුගක් වෙලාවට මට පොත් ගැන මතක හිටිනවා අඩුයි. එහෙම උනත් මට අමතක නොවන විදියේ ජීවිත කාලය පුරාම නැත්නං වසර ගණනාවක්ම වරින් වර හිතේ හොල්මන් කරන, සිතින් ඒ පොත් පිටු අතර දුවන පොත් දහයකට වැඩි ගණනක් අනිවාර්යෙන් තියෙන්න පුළුවන්. ඉතිං වැඩිම බලපෑමක් මට එල්ල කරපු පොත දහය හිතින්ම තෝරල දෙන්නං.
    1. මඩොල් දූව - මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ
    2. ප්‍රබුද්ධ - මහගම සේකර
    3. රන් රෝස - කොන්ස්ටන්ටයින් පව්ස්තව්ස්කි (ආරියවංශ රණවීර)
    4. අපරාධය සහ දඩුවම - දොස්තයෙව්ස්කි (පරිවර්තකයා අමතකයි)
    5. හිම කබාය - නිකොලායි ගොගොල් (දැදිගම වී රොද්‍රිගු)
    6. බල්ලකෙුගේ හදවත - මිහයිල් බුල්ගකොව් (ගාමිණි වියන්ගොඩ)
    7. Complete Illustrated Works of Hans Christian Andersen
    8. Memories of Midnight - Sidney Sheldon
    9. Timeline - Michael Crichton
    10. හඩනු මැන නිදහස - පරිවර්තනය සුනිල් මාධව ප්‍රේමතිලක
    මඩොල් දූව පොත නම් මේ ළගදිත් දෙවතාවක්ම කියෙව්වා. ඒ වගේම රන්රෝස පොත ලේඛණ කාර්යයේ නියුතු ඕනෑම අයෙකු පරිශීලනය කළ යුතු පොතක් ලෙස සදහන් කිරීමට කැමතියි. හිම කබායත්, බල්ලෙකුගේ හදවතත් ඇත්තෙන්ම මාව කම්පනයට පත් කළ දුසිම් දෙකකට වැඩි වාරයක් කියවපු පොත් දෙකක්. හාන්ස්ගේ කතා මම බලන්න ගත්තේ රන්රෝස පොත නිසයි. ඒකේ තියෙනවා හාන්ස් ගැන වෙනම පරිච්ඡේදයක්. අන්න ඒ කොටස නිසා මට හාන්ස් කියවීමේ අවස්ථාව ලැබුනා. හඩනු මැන නිදහස පොතේ කතෘ අමතක උනත් සුනිල් අයියා ඒක පරිවර්තනය කරපු ආකාරය විශිෂ්ඨයි. හරිම සංවේදියි වගේම සමහර ස්ටීව් බිකෝගේ ශක්තිමත් වචන මට ලොකු බලපෑමක් උනා.
    දැං ඉතිං මගේ වාරේ.. මගේ හිතවතුන් දස දෙනෙකු සදහා මාද ඉතාම සතුටින් හා කාරුණිකව මෙම අභියෝගය ඉදිරිපත් කරමි. ඔබගේ ජීවිතයට වඩාත්ම බලපෑමක් කළ පොත් දහය ගැන විස්තර ඉදිරිපත් කර අභියෝගය ජය ගන්නා මෙන් කාරුණිකව ඉල්ලමි.
    1. Dharani Weerasinghe
    2. Gimhani Jayalath
    3. Damith Gunawaredane
    4. Naleen Dilruksha
    5. Reeza Thahir
    6. Ajith Perakum Jayasinghe
    7. Chinthaka Maduranga
    8. Henry Jayawardene
    9. Priyantha Hewage Maathalan
    10 Kaushi Ariyabandu
    එහෙනං බාරගන්නවද අභියෝගය.. සුභ පැතුම්...
    නැවතත් ස්තුතියි සිත්තරීට..

    ReplyDelete
    Replies
    1. මයිකල් ක්‍රයික්ටන් ගේ State of Fear කියවපු කවුරුවත් මෙතන ඉන්නවද කියල දැනගන්න පුලුවන්ද?

      Delete
    2. ප්‍රා.

      උඹ පොත දෙනවනං මම කැමතියි කියවන්න...

      ක්‍රිච්ටන්ගේ පොත් ලිවිම ගැන උඹ මොකද හිතන්නේ.. පිස්සු පීකුදු වෙන්ම ලියනවා නෙව බං.. මං කියපු ටයිම්ලයින් පොත ලියන්න මිනිහා ක්වොන්ටම් පිසික්ස් ගැන ලියපු පොත් කොයි තරං පරිශිලනය කරග .තියේද?? අපිට නං බං එහෙම අධ්‍ය්‍යනය කරල ලියන්න ගියොත් ජීවිත කාලෙටම වචන දහයක් ලියන්න වෙන්නෑ.

      Delete
    3. අම්මට සිරි දේශකය උඹ ආශ්‍රය කරල තියෙන්නෙ නියම බුවාල ටිකක් නෙව.
      රාදුගා ප්‍රකාශකයන්ගෙ සෝවියට් පොත් සෑහෙන්න තිබුන කියල මතකයි.

      ප්‍රා,
      ඕකෙ පරිවර්තනයක් නැද්ද? :-)

      Delete
    4. @දේශක, මෑන් කොහොමත් හාර්වඩ් ඩොක්ටර් සහ academic.

      State of Fear කියවන්න ආස ශයිලියකින් නෑ. ප්ලොට් එකත් අප්සෙට් මෑන්ගෙ අනිත් පොත් එක්ක බැලුවහම. a really strange book. ඒකෙ තියන අමුතු ගතිය නිසා මන් කියෙව්ව්වෙ. මට මුලින්ම හිතුන එක තමයි මෑන් සෑහෙන ගානක් alimony ගෙවන ex-wife කෙනෙක් environmentalist කෙනෙක් වෙන්න ඇති කියල. මොකද උන්ට පොතේ ඇටෑක් කරල තියන තරමට. :-D
      මං දන්න වැඩිය කවුරුවත් කියවල නෑ. ඒක හින්දයි වෙන කාගෙවත් ඔපීනියන් එකක් තියනවද බැලුවෙ. ලයිබ්‍රරි පොතක් මන් කියෙව්වෙ

      @රාජ්, අහල බලන්න අර 3 ම 1 වෙන සෙන්නගෙන් !

      Delete
    5. දේශා රාදුගා ල සිංහල පබ්ලිෂ් කරන්න පටන් ගත්තෙ 88-90 වගේ නේද. සීයගෙ කාලෙ තියෙන්න ඇත්තෙ ප්‍රගති පොත්.

      Paustovsky පට්ට ඩයල් එකක් තමා. පොර නෝබෙල් ප්‍රයිස් එකටත් නොමිනේට් උනා, ඒක අන්තිමට ගියේ හැලපෙගෙ ප්‍රියතම කතෘ කෙනෙක් වන ෂෝලහොව් ට.

      Delete
    6. @ප්‍රොෆයිල් ඇනෝ, රාදුගා ප්‍රකාශකයන්ගෙ පොත් 1980 තිබුන, මට මතකයි යුෂ්ක කියල පොතක්. රාදුගා පසු කාලෙක දේදුන්න ප්‍රකාශකයෝ කියල පොත් එවුව.

      Delete
  3. මේ තමයි රාජ්ගෙ තර්ක ක්‍රමය
    දොර 1/2ක් ඇරල = දොර 1/2ක් වහල
    සමාන වචන කපා හැරිය විට
    ඇරල = වහල

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපේ ක්‍රමය නම් -බෝතලේ 1/2 පිරිල = දාමු 2ක් !

      Delete
  4. රන් මකුණ එක ඇලන් පෝ ගෙ කෙටි කතාවක් නේද...
    මට මතකයි ෂර්ලොක් හෝල්ම්ස් කතාවක එක තැනක පෝගෙ රහස් පරීක්ෂකය(නම මතක නෑ) වගෙම පරී මේසන් වත් බොහොම අවඥාවට ලක් කරල තිබ්බ... පෝ ගෙ ඒ ශෛලියෙ කතා වැඩිය කියවල නැති හන්ද මට ඒ ගැන ඒතරං දැනමක් නැති වුණත් පෙරී මේසන් ගැන කයල තියෙන කතාව නං හරි කියල හිතුණ... මොකද කියවපු පෙරී මේසන් පොත් දෙක තුනේම ගැටළුව විසදන්න ගිහින් මාර විදියට අනා ගන්නෙ අනික එක ගැටළුවක් විතරක් ලෙහන්න පිටු 200 කට වඩා ගන්නව. හොදම දේ තමා කතාවෙ අවසානය හරිම අභව්‍යයි. හෝල්ම්ස් එක්ක බලපුවාම පෙරී මේසන් මොට්ට සෝරියට වත් සුදුසු නැ...
    හිහි

    සංසාරණ්‍ය අසබඩ නං පට්ට පොතක්.. කියවන්න මාසයක් විතර ගියා... අදටත් ඒ පොතේ තියන සමහර දාර්ශනික කරුණු ගැන ඒ හැටි තේරුමතක් නෑ...
    අනික තමා අද පළවෙන ඕන පොතක් ඇරං ඔහේ පඩ ගගහ විචාරය කරන එක විචාරකයෙක් වත් සයිමන් නවගත්තේගමගෙ නවකතාවක් විචාරය කරල නෑ...
    ඒ ගැන එතුමත් වරක් කියල තිබ්බ... ඒ ගැන සාතච්චා කරන්න කව්රු හරි හිටිය නං ඒ කෙනාගෙ විතරක් නෙවී පාඨකයන්ටත් ඒක වටින අවස්ථාවක් වෙයි කියල

    ReplyDelete
    Replies
    1. සර්පයා ඒ ගැන ලිව්වා..

      Delete
    2. සර්පය ලිව්ව කියල මටත් මතකයි. නමුත් කියවන්න ලැබුනෙ නෑ.
      පෝගෙ රහස් පරික්ෂක කතා වල ගන්න ලොකු දෙයක් නෑ. නමුත් රහස් පරීක්ෂක කතා වල ආරම්භකයෙක් තමයි පෝ. ‍(කෙටි කතාවෙ පියා වගේම). පෝගෙ කතා වල තියෙන්නෙ මිනිස් සිත ක්‍රියාකරන ආකාරය ඉතාම සියුම්ව විස්තර කිරීමේ ක්‍රමය. මම නං පට්ට කැමතියි ඒ සම්බන්ධව කියවන්න.

      Delete
    3. සර්පය ඒ ගැන ලියපු ලිපියෙ ලිංක් එකක් නැද්ද...

      මං කීව වගේ රාජ් මට පෝ ගෙ කතා වලින් කේජී කරුණාතිලක මහත්මය පරිවර්තනය කරපුව විතරයිකියවන්න හම්බුනේ... ඒකයි මම පෝ ගැන මොනවත් ලීවෙ නැත්තෙ

      Delete
    4. සංසාරාණ්‍යය අසබඩ කියන කථාවේ අන්තමට තියෙනවා සයිමන් මහත්තයාම ලියපු ලිපියක අවුවාවක් වගේ. ඒක මුලින්ම කියෙව්වොත් පොත තේරුම් ගන්න ලේසියි. මිනිහා බඩු කාරයෙක් අනත් නො-01 බේ බද්දෙක් උනත් මිනිහාගේ දැනීමට මම හින‍න්නේ විශ්ව විද්‍යාල මහාචිාර්ය වරු කැලේ කියලා. අඩු ගානේ සරත් විජේසූරිය බබෙක් කයලා හිතෙන්නෙේමට නම් ඔය පොතයි පරපුරක විස්තරයයි නියවන කොට.

      Delete
    5. උදාර,
      මටත් මතකයි ඕක. නවගත්තේගමල එක්ක බලද්දි සරත් විජේසූරියල කැලේ තමයි.

      Delete
  5. ෂර්ලොක් හෝම්ස් පොත් ටික නම් මාත් පුදුම ආසාවකින් අදටත් කියවන්නෙ. පොඩි කාලෙ ඉදන් ෂර්ලොක් මගේ වීරයෙක්!!

    බස් එකේ සීට් ගන්න ක්‍රොමේ අත්හදා බලන්න ඕන. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ෂර්ලොක් හෝම්ස් කතාවක් මාත් පරිවර්තනය කලා. මේක
      http://raj1st.blogspot.com/2014/01/final-investigation-of-sherlock-holmes.html

      Delete
  6. පොත් ගැන කතා කරනවානම් ලොට් එකක්ම තියෙනවා, මට හම්බ වුනු පලවෙනි පොත මොකක්ද කියලා නම් මතක නෑම, එත් තාත්තා ගෙනත් දීපු සත්තු සහ කුරුල්ලෝ රුප පොත් දෙක තාමත් තියෙනවා වගේම හොඳට මතකයි, ඊළඟට තාත්තාගෙන් හම්බවුනේ හර්කියුලිස් සහ තවත් රස කතා පොත, රාජ් අයියා කියන අංක 3 ඇවිල්ල අධ්‍යාපන කාණ්ඩයට වැටෙන පොතනේ, ඔක්කොම සෙට් එක අද්යාපන ප්‍රකාශන දෙපාර්තුමේන්තුවේ ඒවා, ව්‍යවහාරික ගණිතය පොත ඩබ්ලිව්. කේ ,හේවගේ මහත්තයාගේ, ඔකේ ගති විද්‍යාවයි ස්ථති හා ද්‍රවස්ථිති විද්‍යාව වශයෙන් කොටස් දෙකක් තියෙනවා, මිනිස් ප්‍රායෝගික ක්‍රියාකාරකම් ලස්සනට ගැට ගහලා තියෙනවා, මගේ ආසම කොටස ප්‍රක්ෂේපනය, ගල් ගහන ගණන්, :D, ඊළඟට සමහරු අකමැති ඇස් ඇල් ලෝනිගේ ත්‍රිකෝණමිතිය, රැම්සේගේ ඛණ්ඩාංක ජ්‍යාමිතිය (සරල රේකාව හා වෘත්තය හා පථ) ඊළඟට බ්‍රවුනින් සහ ජෝශප් ලියු ප්‍රයෝගික රසායන විද්‍යාව, තව පොත් ලොට් එකක්ම තියෙනවා. අහ තව තිලකරත්න දිගන්වෙලා මහත්තය ලියලා තියෙන චිත්‍රකලා ඉතිහාසය 1,2 අමතකම කරන්න බෑ,

    මගේ ආසම පොත් 10ක් කියලා එහෙම කියන්න පුලුවන්ද මන්දා, කොහොම හරි ඕමාර් ඛයියාම් ගේ රුබයාට් අදටත් කියෙව්වොත් අලුත්ම රසයක් දැනෙන පොතක්, එක 10 වතාවක් කියෙව්වොත් රස 10ක් දැනෙන පොතක්, ඒ කවි කැටගරි එකේ ඊළඟට ගුත්තිලය, සුභාෂිතය, බුදුගුණ අලංකාරය, සිරිත් මල්දම, මීවන් ප්‍රේමතිලක මහත්තයාගේ නවීන පදය රචනා පොත් සෙට් එක, මහාචාර්ය මුදියන්සේ දිසානායකගේ කොහොඹා යක් කංකාරිය, තාමත් ගන්න මිනිකට කවි සඟරාව, තිලකා සහ දාස, සුනිල් ජයවීර කියලා කෙනෙක්ගේ නියඟමාලා ඔය ගොඩක් පොත් අපේ ආච්චි අම්මගේ පොත් ගුලෙන් උස්සපුවා, ඇත්තටම රාජ් අයියගේ වගේ නිදහස් අද්යාපන නැති කාලේ අපේ අම්මලාගේ පවුලේ 9 දෙනෙකුගේ පොත් සෙට් එකක්, ගමේ ගියාම පොත 10ක් වත් උස්සන් එනවා. ඒ තාරේ මට ලඟදි ලැබුනේ relatives and disciples of the budda ථේර ථේරී ගතා සඳහන් ඉංග්‍රීසි පොතක් රාධිකා අබේසේකර කියලා කෙනෙක්ගේ,

    ඊළඟට මන් ගැටයා කලේ කියවපු ආසම පොත ටීල් දුපතේ අබිරහස (the famous five) එකේ සිංහල පරිවර්තනය, ටාසන් පොත්, මල්ගුඩියේ දවසක්, වගේ ඒවා මතකයි, ඒවගේම ෂර්ලොක් හෝම්ස් පිස්සුව තාමත් තියෙනවනේ, මාර්ටින් වික්‍රම සිංහ මතත්යගේ මඩොල් දුව, අපේ ගම ඒ අතර විශේෂයි.

    සෝවියට් කතා වලින් තියෙන්නේ මැක්සිම් ගෝර්කි ලියපු අම්මා, කමකට නැති එකෙකුගේ ජීවිතය (the life of a useless man), මගේ සරසවි, ඒ වගේම දොස්තයෙව්ස්කිගේ අපරාධය හා දඬුවම තමා සිත් ගත්තේ.

    මනෝ විද්‍යා පොත් පිස්සුව නිසාම කන්නිමහර සුමංගල හාමුදුරුවොන්ගේ සංසාර මන්දිර, ඊළඟට තව සයිකෝ පොත් සෙට් එකේ පිටසක්වල ජීවයක් පවතීද, සඳ ගමන ඇත්තක්ද, වගේ පොත තමා.

    එඩ්ගාර් අලන්පොගේ කතා ගත්තම රන් කුරුමිණියා විශේෂයි ඒ වගේම හර්ද සාක්කියේ කා මොර දීම, අමොන්ටිල්ලාඩෝ වයින් ලේගරය, මගේ සිත් ගත්තේ වයින් කතාව. එකේ තියෙන කතාව නම් සුපිරි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔය තියෙන්නෙ!
      3ට කිව්වෙ හේවගේ මහත්තයගේ පොත නං නෙවේ. ඒක මහ පරණ පොතක් නම මතක නෑ. හේවගේ මහත්තයගේ පොතත් කියෙව්ව කියල මතක් උනේ උඹ කිව්වම. ඕකෙ මම කැමතිම අර තරලයක් තුල චලිතයට. ආන්ත ප්‍රවේගය හොයන ගැටළු එහෙම.....

      Delete
  7. //කට්ටිය කරත්ත වලින් කන්දෙ දේවාලෙටද කොහෙද ගිය ගමන.//

    මේ කියන්නෙ නාමල් පූජ කරන්න පරගොඩ ගිය ගමන වෙන්න ඕන.

    ඔය සංසාරණ්‍යෙ දඩයක්කාරය ලියල තියෙන්නෙ නවගත්තේගම පේරදෙනියෙ පාළු නවාතැනක ඉඳලලු. ඒ ගමණ යත්දි මණුස්සයට බොගක් සෙට් වෙලා ඇඹරෙමින් ඉන්නව දැකල පේර කැම්පස් හොස්ටල් එකට එක්ක ගිහින් බර හෑල්ලු කරගන්න උදව්වෙච්චි කතාවක් හෙන්‍රිගෙ නොකී කතා පොතේ තීනව.

    නවගත්තේගමව ඇත්තටම අපි ගොඩ දෙනෙක් හරියට කියවල නෑ.

    ෂර්ලොක් හෝම්ස්ගෙ මම මුලිම්ම කියෙව්වෙ බැස්කර්විල් දඩ බල්ලා. ඒත් අසූහතරෙදි විතර මුල් පිටුව නැති පොතක්. පරිවර්ථක කවුද මන්ද! ෆොස්පරස් ගැන මුලිම්ම ඇහුවෙ ඒකෙන්. ඉන් පස්සෙ අපි ෆොස්පරස් හොයන්න ට්‍රයි කරා වැඩේ අත්හදා බලන්න. චන්දන මෙන්ඩිසෙ පරිවර්ථන එකක් දෙකක් බලල අතෑරල දැම්ම. ඒව බැලුවෙ නැති එක හොඳයි කියල හිතුන පස්සෙ ඉංග්‍රීසි පොත කියවනකොට.

    ReplyDelete
    Replies
    1. // ඉන් පස්සෙ අපි ෆොස්පරස් හොයන්න ට්‍රයි කරා වැඩේ අත්හදා බලන්න. //

      ගිනි පෙට්ටි වල සයිඩ් එකේ තියන පටිය හූරල අරන් පුච්චල, නිවුනු ගමන් වැලි ටිකක් එක්ක අරන් ඇඟිලි වලින් පිහිදාන කොට ඔය phosphorescent luminescence එක බලා ගන්න පුලුවන්!

      වැඩි වෙලා පවතින්නෙ නම් නෑ.

      Delete
    2. ගිනි පෙට්ටි වල සයිඩ් එකේ තියන පටිය හූරල අරන් පුච්චල ඇඟිලි වලින් දුම් පිටකරන්න නං පුළුවන්.

      Delete
    3. ඉන්දික,
      (බොලා දෙන්න එන්නෙත් එකටමයි)
      අන්නහරි නාමල් පූජාව තමයි.
      ඉංග්‍රීසි පොත් නොබැලුව නිසා තාම චන්දන මෙන්ඩිස්ගෙ පරිවර්තන හොඳයි

      Delete
    4. රාජ් දුම විතරයි දවල්ට පේන්නෙ. කලුවරක කරා නම් කොල පාටට ඇඟිලි දිලිසෙනවා රෑ බදුල්ලො වගේ පාට ඊට වඩා ෆේන්ට් හැබැයි.

      Delete
    5. චන්දන මෙන්ඩිස් ෂර්ලොක් හෝම්ස්ගේ කියල පොත් ලියන්න ගිහිං නොන්ඩි වුනා ඉන්දිකට මතකද.

      Delete
    6. ඇනෝ, ගිණිපෙට්ටි සීන් එක ට්‍රයි කරා. ඒත් බල්ලෙක්ගෙ හොම්බ වටේ ගාන්න තරං හම්බුනේ නෑ බං.

      රාජ්, උඹ ටෙලිපති කියල දෙයක් අහල තීනවද?

      හැලපෙ, එහෙම සීන් එකක් දන්නෙ නෑනෙ බං?

      Delete
    7. ඉන්දික,

      කොහොමද බං උඹයි මායි මෙහෙම සමපාත වෙන්නෙ පොත් ගැන කතා කරද්දි!? මාත් මුලින්ම කියෙවුව ශර්ලොක් හෝම්ස් පොත 'බැස්කර්විල්හි රුදුරු බලුව'. ඒක අර පස්සෙ ආපු පොත් වගේ කතා එකතුවක් නෙවෙයි. තනි කතාව. මාත් ඒක මුලින්ම කියෙවුවෙ '84දි විතර තමා.

      චන්දන මෙන්ඩිස් තමා ශර්ලොක් හෝම්ස්ව විනාශ කලේ.

      Delete
    8. බුරා & ඉන්දික

      චන්දන මෙන්ඩිස්ට එල්ලවන චෝදනා බැලුවම අපි ෂර්ලොක්හෝම්ස් කියවල නැද්ද කියල හිතෙනව. පුළුවන් නං පරිවර්තනය කරහල්ලකො අපිටත් බලන්න.

      Delete
    9. මොකටද පරිවර්තනය කරන්නෙ රාජ්, අර තියෙන්නේ English පොත් ටික සේරම නෙට් එකේ නොමිලේම බා ගන්න. දැන් කොපි රයිට් ඉවරයි ඒ පොත්වල. ඔරිජිනල්ම කියවන්න.

      මං නං කියවලා නැ හැබැයි.

      Delete
    10. අපට අමුතුවෙන් කරන්ට දෙයක් නැහැ රාජ්.. චන්දන මෙන්ඩිස්ට කලින් ශර්ලොක් හෝම්ස් පරිවර්තන එකතුවක් ඇවිල්ලා තියෙනවා..ඒක හොයාගෙන බලන්ට.. එතකොට තේරෙයි වෙනස.. එහෙමත් නැත්තං චන්දන මෙන්ඩිස්ගෙ 'සැඟවුනු ලොවේ සවාරියක්' වගේ පොතක් සන්සන්දනය කරලා බලන්ට පරණ 'සැඟවුනු ලෝකය' පරිවර්තනයත් එක්ක.. එතකොට ඔයාටම තේරෙයි පරිවර්තකයෙක් වශයෙන් චන්දන මෙන්ඩිස් කොච්චර අසාර්ථකද කියලා..

      Delete
    11. කකා,
      බල්ලන්ට ලෙලි පොල් දෙන්න එපා හලෝ!

      බුරා
      ඕකත් නිකං නොමල ගෙයකින් අබ හොයනව වගේ වැඩක් නෙව!

      Delete
    12. බුරා,

      කොහොමද එහෙම වෙන්නෙ?? කොහොම උනත් පොඩි කාලෙ එහෙම හොඳ පොත් ලැබීම තමයි අද අපි මෙහෙම එකතු කරේ.

      රාජ්, චන්දන මෙන්ඩිස්ගෙ විකාර වලට වඩා කේජී කරුණාතිලකගෙ හෝම්ස් පරිවර්ථන ඉතාම ඉහලයි. දයාවංශ ජයකොඩි ප්‍රකාෂන, හොයාගෙන කියවහන්.

      Delete
  8. රන් මකුණා කිව්වට ඇලන් පෝ ගෙ ඔරිජිනල් කතාවෙ ඉන්නෙ කුරුමිණියෙක්. පට්ට කතාව.

    බුදු හාමුදුරුවෝ පොත ගනේගම සරනංකර හාමුදුරුවන් ගෙ -- මාතලං ගෙ ගමේ මනුස්සයෙක්. උන් වහන්සෙගෙ අනික් පොතුත් ඔය වගේම පට්ට සිරා. බොරු සෝබන නැතුව හරි මූලාශ්‍ර වලින් හිතා ගන්න පුලුවන් දේවල් විතරක් ලියල තියෙනව. බුදු හාමුදුරුවො ටිකක් කුදුයි කියලත් තිබුන කියල මතකයි.

    ගනේගම හිමි ගැන කියනව නම්, උන්වහන්සෙ කියල තියනව තමන්ට පෙන්නන්නම බැරි මිනිස්සු දෙන්නා ගෑනුන්ට ගහන එකයි, පොත් කියවන්න කියල අරන් ගිහින් ගෙනත් නොදෙන එකයි කියල. මගෙත් පොත් පනහකට වඩා නැති වෙලා ඇති ඔය දෙවැනි කොට්ටාසෙ නිසා.

    අර පොත 'ජ්‍යේෂ්ඨ සිංහලය' තමයි මමත් හිතන්නෙ. ඕක අපේ ගෙදරත් තිබුන, අපේ පොතත් මුල අග නෑ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව්. කේජී මහත්තය ඒ ගැනත් කියල තිබුන මට මතක විදියට.

      මගෙත් පොත් නැතිවුන තරම් අනන්තයි. සොල්දරේ තිබුන පොත් එකක්වත් දැං නෑ

      Delete
    2. පොත්, කැසට් කීයක් එහෙම පින්වන්තයො අරන් ගිහින් ඇත්ත උන්ට දාන දුන්න කියල හිතාන.

      අර මම කිව්ව ලිහිණි පොත් අනං මනං මුකුත් දැන් නෑ. කොටිම්ම ධර්මන් වික්‍රමරත්නගෙ ලංකාවේ දි ඇලි කියල පොතක් තිබ්බ 2005 විතර ගත්ත. තඩි එකක් දෙදාහකටද කොහෙද ගත්තෙ. මේ පාර ගිහින් ඒක හොයද්දි, මම කෝල් කරල කිව්ව කියල එකෙක් ගෙදරින් ඇවිත් ඉල්ලන් ගිහින්. අම්මට නීතියක් දැම්ම, මල්ලිලටවත් පොතක් දෙන්නෙ නෑ කියල. නැත්තං ආයි පොත් අච්චු ගස්සවන්න වෙනව ගිය දාක බලන්න.

      Delete
  9. රාජ්,
    සහතිකෙන්ම මට එහෙම පොත් දහයක් නම් කරන්න බැහැ. හේතුව ඊට පස්සෙ තව මතක් වෙනවා. ඒත් මේ ටික කියන්නම් මේ මගේ ප්‍රියතම ඔක්කොම නෙමෙයි. ටිකක් විතරයි. මේ හැම එකක්ම මාගාව තියනවා.
    ඔබ කියූ පවුල චීන පොත.
    එක වගේ වුනු පොත් සෙට් එකක් කියන්නම්, සාරභූමි - චීන පොතක්, සරුපස ක්ණූට් හැම්සූන්, අස්වැන්න ජසෙන ජයකොඩි මේ කිට්ටුවෙන්ම යන මිනිවන් පී තිලකරත්නගේ ගමක වත.
    අම්මා
    ත්‍රිපිටකය
    උපනිෂද් 14,
    රයිඩර් හැගාඩ්ගේ සියලුම පොත්
    තව බොහෝමයි.
    විජයබා කොල්ලය, මහනුවර රජගෙදර සූප් ශාස්ත්‍ර පොත.
    මහාභාරතය පොත් සියල්ලම, භාරත යෝගී ස්වාමි රාමා, භාරත යෝගීන් සහ ඉසිවරයන් සමඟ, රාමායනය තව බොහෝ ඇත.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මහවෙදනටම ගැලපෙන පොත් සෙට් එකක් නෙව තියෙන්නෙ

      Delete
  10. Mama nam kemathima potha."Mahinda chinthanaya"

    ReplyDelete
    Replies
    1. හොඳා! දැං යන්නෙ ඒකෙ අනිත් එක. ඉදිරි දැක්ම

      Delete
  11. රාජ්,
    මාතලන්ගේ පොස්ට් එක කියවලා කල්පනා කලා මම කැමති පොත් මොනවද කියලා.. හැබැයි 10ක් තෝරන එක තමයි ගේම... පොඩි කාලේ ඉදලම අහුවෙන ඕනම පොතක්, සගරාවක්, (ගැසට් එක උනත්) මුල ඉඳන් අගට කියවන පුරුද්ද තමයි අද වෙනකං තියෙන්නේ.. මේ දවස් වලනං වැඩිපුරම කියවන්නේ "ආයතන සංග්‍රහය", සහ "මුදල් රෙගුලාසි"...

    ජ ය වේ වා !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒ කියන්නෙ උඹත් රාසේද?

      Delete
  12. /* නිදහස් අධ්‍යාපනය නොතිබුන අපේ තාත්තලගෙ කාලෙ ගෙදර හිටිය දරුවන් නව දෙනෙකුගෙ පොත් තමයි ඒ තිබුනෙ. */

    මොන පොත් කියෙව්වත් රාජ් ඉතිහාස පොතක් කියවලා නෑ වගේ! අනිත් අතට ඔය මැත ඉතිහාසය ලියවුණු පෙළ පොත් (text books?) නම් නෑ වගේ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. //මොන පොත් කියෙව්වත් රාජ් ඉතිහාස පොතක් කියවලා නෑ වගේ! //
      පොඩ්ඩක් පැහැදිලි කරන්න පුළුවන්ද මේ කාරණාව?

      Delete
    2. 1. ඔය නිදහස් අධ්‍යාපනය නොතිබුණාය කියන්නේ කොයි කාලෙද?

      2. ඒ එක්කම රාජ් ගේ තාත්තා සහ සහෝදර සහෝදරියන් ඉගෙන ගෙන තියෙන්නේ කොයි වකවානුවලද?

      3. කොයි පාසල්වලද?

      ඒ ගැන හොයලා බලන්න, එතකොට මං කියන එක තේරෙයි.

      Delete
    3. සමාවෙන්න පොඩි වැරදීමක්. "නිදහස් අධ්‍යාපනය" වැරදියි. "පෙල පොත් මුදලට ගන්න සිදුවූ කාලයේ" දියල දැම්මම හරි. පොඩි පැටලීමක් :-)

      Delete
  13. මෙතනදි පේන දෙයක් තමයි අපේ උන් රුසියන් පොත් වලට කොච්චර ඇඩික්ටඩ්ද කියන එක. රුසියන් පොත් එහෙම ජනප්‍රිය වෙන්න හේතු උනේ 70-77 යුගය. ඇත්තටම ඒ පොත් බොහොම සුන්දරයි.. ඒත් ජීවිතයට ගත යුත්තක් නෑ. දුක හා විප්ලවය පමණයි. අපේ රටේ මිනිස්සුන්ගේ සිතුවිලි වෙනස් කරන්න අමාරුත්. චින්තනය වෙනස් කරන්න අමාරුත් ඔය හේතුව උඩ කියලයි මට හිතෙන්නේ.

    මම ලිව්වේ පොඩි කාළේ ඉඳන් මතකේ රැඳුන පොත්. කැමතිම පොත් නම් ඉතින් අදටත් "ප්ලේ බෝයි" පොත් තමයි.. වයසට ගියත් ඒකේ නම් වෙනසක් වෙන එකක් නෑ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. බොහොම වැරදි නිගමනයක ඉන්නෙ. රුසියන් පොත් ලෝකය පුරාම ජනප්‍රියයි. 70-77 කාලෙට කලිනුත් ලංකාවෙත් ජනප්‍රියයි. මං හිතන්නෙ මාතලන්ගෙ සමාජවාදී විරෝධය රුසියන් පොත් වලට එල්ලවෙලා.

      Delete
    2. ඇත්තටම ඒ පොත් බොහොම සුන්දරයි.. ඒත් ජීවිතයට ගත යුත්තක් නෑ. // සමාජවාදය ලමා සාහිත්‍ය තුලින්ම මනසට ඇතුල් කරන්න ඉතාමත් සූක්ෂම විදිහට කටයුතු කරල තිබ්බ. සිංහල පරිවරථන තුලදිත් දැදිගම වී රුද්‍රිගු සිංහල බාශාව රුසියන් බසට නියම සාධාරණයක් ඉටුකලා.
      ඒ පොත් බොහොම සුන්දරයි කියන්නෙ සමාජවාදය ලමා ම්නස සුන්දර කරනව, එකිනෙකාට ආදරය කරන්න පරිසරයට ආදරය කරන්න, සාමූහිකව වැඩකරන්න ලමයි හැඩගැහෙනව. හැබැයි ලමා පොත් හැරෙන්න රුසියන් පොත්වල විදිහට සමාජවාදියෙක් උනොත් කවදහරි වි .වී වංශ ට වගේ ධනවාදී ඔඩොක්කුවක කුක්කෙක් වගේ ලගින්න වෙනව.

      Delete
    3. Pavel බොහොම naïve පාටි මෑන් කෙනෙක් කියල දෙවනි පොතේ පේනව. කොහොමත් ඔය ඔක්කොම propaganda නෙ. වානේ පන්නරය , සැබෑ මිනිසෙක්ගේ කතාව, අම්මා පොඩිකාලෙ කියවල රස වින්දට, ඒ මිනිසුන් ගැන දුක හිතුනට, සමහරුන්ව අගය කලාට කවදාවත් සෝවියට් දෙශය මගෙ ප්‍රියතම රට වුනේ නෑ. ඒකාලෙත් හිතුනා මේව දේශපාලනයට සම්බන්ද කතා කියල
      (copied from my comment in Indika's blog)

      Delete
    4. කම්මල,
      ළමා කතා කිව්වම මට මතක් උනේ මම කියවල තියන හොඳම කෙටිකතාව (ළමා ලෝකය ගැන) තමයි යූරි නගිබින්ගෙ කමරොව්. මගේ මතකයේ හැටියට දැදිගම වී රොද්රිගූ තමයි පරිවර්තක. උඹ කියවල තියනවද?
      මම මේ කතාව ජාලෙ පුරාම හෙව්ව අපේ දේශකය ලව්ව පරිවර්තනය කරගන්න. නමුත් ලැබුනෙ නෑ.

      Delete
    5. රාජ් තමයි වැරදි නිගමනයක ඉන්නේ.. ඉස්සර ජනප්‍රිය රුසියන් පොත් නෙමෙයි. ශේක්ෂ්පියර් පොත්..

      Delete
    6. ශේක්ෂ්පියර් ජනප්‍රිය බව හැබෑව! නමුත් රුසියන් පොත් (ලංකාව තුල) ජනප්‍රිය වුනේ උඹ කියන කාලෙට සෑහෙන්න කලින්. (බොරු නං මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ මහත්තයගෙ පොත් වල බලපං).

      රුසියන් පොත් ජනප්‍රිය වෙන්න අනෙක් මූලික හේතුව උනේ (සාහිත්‍යමය වටිනාකම හැරුනම) සෝවියට් සංගමය හරහා අපේ සහ අනෙක් තුන්වැනි ලෝකයේ රටවලට ලැබුන ආධාර උපකාර. ඒවා දේශපාලනික අරමුණු වලින් ලැබුන දේවල් වෙන්න පුළුවන්. නමුත් සෝවියට් පොත් සඟරා වැහි වැහැල තිබුන ඒ ක‍ාලෙ. මිනිස්සු ඒවා පරිවර්තනය කිරීමෙන් සිංහල පමණක් දත් පාඨකයන්ට පවා කියවන්න ලැබුන.

      Delete
    7. කමරොව්, ම්හ් .. මතකෙට එන්නෑ. ඒකෙ සිංහලට පරිවර්ථනය කරද්දි නම මතකනම් හොයාගන්න පුලුවන්. මට ලගකදි ඔර්ජිනල් ප්‍රින්ට් එකේ ( සිංහල) රුසියන් පොත් තොගයක් හම්බ උනා සමහර විට එතන ඇති.

      Delete
    8. කමරොව් (කමරෝෆ්) කියන්නෙ අර පෝරිසාදයා නේද? වී ඉහිනවා කියලා යාළුවන්ගෙ ඇස්වලට වැලි ඉහින්නෙ, කලිසමේ එක කකුලකට තමන්‍‍ගෙ කකුල් දෙකම දාගෙන ඇදගෙන වැටෙන්නෙ...

      Delete
    9. අන්න හරි බුරා! මෑන් තමයි. නැද්ද ලින්ක් එකක්?

      Delete
    10. ස්තූතියි ලී බෝනිකා, පොතක් හොයල දෙන්න උත්සාහ කරන්නම්.

      Delete
    11. ඕක මම කියෙවුවෙ සිංහල පාඩම් පොතක තිබිලා.. හොයාගන්ට පුළුවන් වුනොත් අප්ලෝඩ් කරන්ට බලන්නම් කොහාට හරි..

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. රුසියන් පොත් ජනප්‍රිය උනේ 70-77 නිසා කියන එකට එකඟ නෑ. එහෙනම් වෙන්න තිබුනෙ රුසියන් පොත් මිනිස්සුන්ට එපා වීම නේද?

      මගෙ හිතේ උන්ගෙ ජනප්‍රිය කමට හේතුව

      - හොඳ කොලිටි රසවත් සහ අද්‍යාපනික පොත්
      - අඩු මිලට
      - පහසුවෙන් ලබා ගත හැකි විදියට (අවුරුද්දකට වතාවක් වත් නගරෙක පොත් ප්‍රදර්ශන)

      මිනිස්සුන්ට දීම. සිම්පල් ඉකොනොමික්ස්.

      Delete
    14. බුරා
      //ඕක මම කියෙවුවෙ සිංහල පාඩම් පොතක තිබිලා.//
      හරිනෙ බං! අන්න ඒ පාඩම් පොතෙන්ම තමයි මාත් කියෙව්වෙ. බලපං තියනවද කියල

      Delete
    15. ඇනෝ, හරියට හරි. රුසියන් පොත් ජනප්‍රිය, තිබ්බෙ ඒව නිසා මිසක් ආන්ඩුවෙ පාන්ඩුව නිසා නෙමෙයි. අනික තමයි, ඔය අපේ සහ පෙර පරම්පරවල තරුණ කාලෙ එන ( දැන් මේක ටෙක්නොලොජි පැත්තට ගිහින් ) සමාජ විප්ලව උන එක්ක ඔය පොත් සම්පාත වෙන එක.

      Delete
  14. බුකියේ දැම්ම මම කැමති පොත් දහය...:D

    මගේ පොත් ලිස්ට් එක ගොඩක් දිගයි. ඒ වගේම හොඳම පොත මොකක්ද කියලා හිතාගන්ට අමාරුයි. ගොඩක් කර්තෘවරුන්ගේ මුල්ම පොත වැඩියම ලස්සණයි කියලා හිතන කෙනෙක් මම. හොඳ පොතක් හම්බ වුනාම එයාගේ පොත් හොය , හොයා කියවන පිස්සුවකුත් මට තියෙනවා. මෙන්න ඉතින් මේ වෙලාවේ, කැමති කියලා ඔලුවට ආපු පොත් දහය.

    1. My Sister’s Keeper-Jodi Piccoult
    2. A Thousand Splendid Suns-Khaled Hosseini
    3. Miss Peregrine’s Peculiar Children-Ransom Riggs
    4. Mandela-Richard Stengal
    5. Prey-Michael Crichton
    6. The Da Vinci Code-Dan Brown
    7. Red Mist-Patricia Cornwell
    8. The Shadow of Your Smile-Mary Higgins Clark
    9. Twilight-Stephenie Meyer
    10. Games of Thrones-George R.R. Martin :D

    මම මේ කමෙන්ට් එක හැම තැනකම දැම්මා. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. අහලම නැති ලිස්ට් එකක්!

      Delete
    2. පොඩි කුමාරිහාමිනේගෙ ලිස්ට් එකේ නොම්මර හය හතර අපේ පොදු කුලකයට අයිති. මැන්ඩෙලාගෙ පොතේකතෲ වෙනස්

      Delete
  15. මං ලියන්න ගියොත් දහය සීයක් වෙනවා. මට ඔය විදිහට ‍තෝරන්න අමාරුයි. ඒත් මගෙ ජීවිත දර්ශනය වෙනස් කරන්න හේතු උන පොතක් මගෙ හිතේ ඇඳිල තියෙනවා. ඒ රවින්ද්‍රනාත් තාගෝර් මහත්මයාගෙ ගෝරා... ඒ වගේම බලපෑමක් කල පොතක් තමයි නිරුවත් වානරයා( The naked Ape ) හැබැයි ඉතින් ඔය ඔක්කොටම ඉහලින් තිබුණෙ මං අම්මගෙන් තාත්තගෙන් ඉගෙනගත්ත පොත්..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ගෝරා කියෙව්ව ඉස්සරම(අඩු වයසෙන්). නමුත් හරිහැටි තේරුනේ නෑ. නිරුවත් වානරය කියන්නෙ අදටත් කියවන්න ලැබුනෙ නැති පොතක්

      Delete
  16. ලිපිය සහ කමන්ටු ටික කියවලා පොත් ගැන ලොකු ඔත්තුවක් ගත්තා.
    එල ද බ්‍රා.
    සුද්දියෝ බ්‍රා නැතුව පාරවල් දිගේ දුවන හින්දා මම යනවා shipment එක දාන්න.

    ReplyDelete
    Replies
    1. බ්‍රා විතරද උඹල විකුණන්නෙ. පෑන්ටි නැද්ද?

      Delete
  17. මාත් එෆ්.බී බුක් බකට් එක බ්ලොගියට ගෙනාව. ලැයිස්තුව දිග වැඩි නිසා කමෙන්ට් එකේ දාන්නෙ නෑ. රාජ්ටත් රුසියන් කතා උණ තියෙනවනෙ. සන්තෝසයි සන්තෝසයි.

    ReplyDelete
  18. //3.සිංහයගෙ පෝස්ටුවෙ දාල තිබුන ශුද්ධ ගණිත පොතත් එක්ක අපි කියවපු ව්‍යවහාරික ගණිත පොත තමයි ලිස්ට් එකේ තුනට තියෙන්නෙ. ඔය පොත් දෙක ඒ කාලෙ මැත්ස්කාරයන් අතරෙ මාර ජනප්‍රියයි. මම කියන පොතේ රචකයවත් නමවත් හරියට දන්නෙ නැතත් ගණිතයේ තිබුන ප්‍රායෝගික යෙදීම් අද පවා වැඩක් කරද්දි ඔලුවට එන්න ගත්තෙ ඔය පොත නිසා. ඒකෙ තිබුන රුවල් නැව් පැදවීම වගේ දේවල් ගැන පවා. නම දන්න කෙනෙක් කියත්වා!//
    මම හිතන්නේ ඔය කියන්නේ w k හේවගේ ගේ ව්‍යවහාරික ගණිත පොත ගැන වෙන්න ඕන. ඔකේ ගණන් ටික තනියෙම හදාගන්න්නවා නම් පන්ති යන්න ඕන නැහැ.

    මම නම් 1995 - 2001 කාලය තුල පුස්තකාල 3 පොත් කියවලා ඉවර කළා. දැන්නම් පොත් කියවන්න වෙන්නේ නැහැ බ්ලොග් කියවනවා

    ReplyDelete
    Replies
    1. මට හිතෙනවා රාජ් කියන්නේ ගණිත විනෝදය කියන පොත කියලා. කලින් පොත මිතුරියක් ගෙනගොස් ලබා නොදුන් නිසා ගිය අවුරුද්දේ පොත් ප්‍රදර්ශනෙන් ගත්තා.

      Delete
  19. හෝම්ස් මහත්තයගේ පොත් ඉතින් හිතට කා වැදුන තරම කොච්චරද කියලා අමුතුවෙන් කියන්න ඕන නෑනේ ඉතින්..

    මම ආයතන සංග්‍රහය දැකලවත් නැහැනේ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ජනාධිපතිවරණ කාලෙට අරලියගහ මන්දිරේ පැත්තෙ ගියානං බලාගන්න තිබ්බ "ආයතන සංග්‍රයහ"

      Delete
  20. මගේ ලිස්ට් එකත් බ්ලොග් පොස්ට් එකක් විදියට දාන්නම්. මෙතන නොකියවුණු පොත් දෙක තුනක්ම තියෙනවා. සරල නිසා කට්ටිය නොදැම්මා වත්ද ? මගේ හිත ගන්නේ නම් සරල ඒවා. මට කියවලා තේරුම් ගන්න බැරි පොත් නම් ඕන තරම්. හුදකලාවේ සියවසරක් එක උදාහරණයක්. මාකේස් ගේ අනික් පොත නම් පොඩ්ඩක් රසවත් "කොලරා කාලේ ආලේ". කියවපු රුසියන් ඒවාගෙන් අපරාධය සහ දඬුවම තමයි අල්ලලා ගියේ. මොකද ඒකෙ බුදු දහම වෙනත් විදියකින් දැකීමක් තියෙන නිසා. හඬනු මැන නිදහස Cry Freedom ලිව්වේ ඩොනල්ඩ් වූඩ්ස් කියන දකුණු අප්‍රිකානු පත්තර කතෘ වරයෙක්. 100% සත්‍ය කතාවක්. ඒක කියෙව්වම මැන්ඩෙලා කවුද කියලා හිතෙනවා.

    ReplyDelete
  21. සාමාන්‍ය අපි කියෙව්වා කියෙව්ව කියෙව්ව්ව
    පාලකයො අපි කියවන පොත් කියවන්නෙනෑ
    .ඒ අයගෙ ප්‍රියතම පොත් අතර ඩේල් කාර්නජීගේ පොත් හා
    දණ්ඩ නීති සන්ග්‍රය, ව්‍යවස්තාව, ජාතක කතා පොත. ඒ අය බලන් ඉන්නෙ අපි කියවන පොත් මොනවද කියල. ඒ අය බලන් ඉන්නේ අපි කාර්මික හරි විප්ලවයක් ගැන කියවනවානම්, ඒ අයගෙ වැඩේ ලේසියි. අපි යථාර්තයෙන් ඈත් උනා. අපේ ඇස් වසා ටොකු ඇන්නා අපි නැවතත් පොත් නොකියවපු යුගයට ගෙන ගියා. අපි නැවතත් මුල සිට කියවනවා මොකද අපිට උනේ කියල හොයා ගන්න. සාක්ශරතාව ආසියාවේ ඉහලම තිබුන රට. අපි බුදුන් දෙසූ දුකත් මාක්ස් දෙසූ විප්ලවයත් වැරදියට තෙරුම් ගත් ජාතියක්

    ReplyDelete